ضرورت پاسخ به مصیبتی دیگر

اعظم کم گویان

تاکنون چند صد نفر جان خود را در زلزله لرستان از دست داده اند. بخشهای روستایی در این منطقه بشدت تخریب شده و مردم بیگناه بسیاری بی خانمان و مصیبت زده شده اند. بدنبال بهت و غم و تجربه درد و مصیبت، مردم خشمگین دست بکار شده اند تا بتوانند حق خود را از اوباشان جمهوری اسلامی و دستگاههای آن بگیرند. مردم زلزله زده خشمگین در مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند. بیش از ۴۰۰ نفر برای دریافت چادر به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رجوع کردند، اما با جواب منفی مواجه شدند و جلوی کامیون های چادررا را گرفتند. حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر از مردم بعنوان اعتراض روبروی فرمانداری شهرستان درود جمع شدند و اوباشان دولتی با نیروهای ضد شورش به آنها جواب دادند.

در قرن بیست و یکم و با اینهمه تحولات تکنیک و صنعت آنهم با زلزله ای با قدرت بین 4 تا 6 ریشتر نباید مردم قربانی این مصیبت و درد بشوند. زلزله‌ای با شدت چند برابر این در لوس آنجلس دو نفر تلفات دارد. مقصر نه خدا و طبیعت و موهومات بلکه مستقیما خود جمهوری اسلامی است. مسئول آن صاف و ساده جمهوری اسلامى است. ایران کشور ثروتمندی است و جمهوری اسلامى میتواند پولى را که خرج گله آخوند و حزب الله و سپاه میکند، پولى را که به حساب‌های سرانشان به خارج میفرستد و از پولى که کل سیستم از قبل چاپیدن مردم به جیب میزند لرستان و بم و قزوین و همه شهرها و روستاهای ایران را بازسازی کند. این دولت است که رسما قاتل همه کشته شدگان این زلزله و زلزله بم و سایر مصائب مردم است. مردم همچنانکه در مورد زلزله لرستان اتفاق افتاده است به نفرت عمیقی رسیده و در مقابل جمهوری اسلامی دست به اعتراض می زنند. اما اینکه این نفرت و اعتراض به تعادل قوای جدیدی میان مردم و جمهوری اسلامى تبدیل میشود یا نه بستگى به سازمان یافتگی مبارزه مردم و فعالیت ما، فعالین حکمتیست و کمونیست دارد.

شرط اینکه این رودر روئى با جمهوری اسلامى به نفع مردم آسیب دیده این فاجعه تمام شود و اینکه تناسب قوای بهتری در مقابل جمهوری اسلامى برای مردم ایجاد شود بستگى به متحد کردن، دست مردم را در دست هم گذاشتن، و درست کردن شبکه‌های مختلف دارد. مردم به کمک مادی و عاطفی و روانی احتیاج دارند و نه تنها این، بلکه خود دست بکار شده اند تا حقشان را از دولت بگیرند. ما حکمتیست ها و کمونیست ها که انسان و نجات آن محور سیاست و فلسفه‌مان است باید به داد مردم برسیم و به این ضرورت و پاسخگویی به درد و مصیبت مردم را سازمان دهیم. باید ادعای کمک رسانی جمهوری اسلامی به مردم را از دستش درآورد و ابتکار عمل را شبکه های مردمی در محل با شرکت بخصوص جوانان محل بدست بگیرند.

این یعنی ساختن سیستم آلترناتیو امداد به مردم در مقابل یک دولت سراپا دزد و فاسد. در متن این سازمان دادن است که شبکه های فعالین کمونیست وسیع میشوند، ریشه میگیرند، نفوذشان را زیاد میکنند، بهم وصل میشوند، به آرمان انسانیشان آدم جدید جلب میکنند. تنها در متن سازمان دادن چنین تحرک و نیاز انسانى است که مردم می توانند کنترل بر زندگی و مقدرات خود بیابند. فعالین کمونیست در متن چنین پاسخی به مردم مصیبت دیده است که می توانند شبکه های کنترل خود را در محل زندگی در کارخانه و دانشکده و دانشگاه و اداره بوجود بیاورند و خود مستقیما ابتکار عمل کمک رسانی به مردم را بدست بگیرند. در پاسخ به درد و مصیبت مردم لرستان الان مناسب ترین زمان برای ایجاد چنین سیستم آلترناتیو کمک به مردم از سوی شبکه های کمونیستی است و فعالین کمونیست و حکمتیست باید مبتکر جمع کردن و متحد کردن مردم بگرد خود بشوند. این شبکه ها میتوانند سازمان دهند، اعتماد جلب کنند، برنامه بریزند، خبر برسانند، تماس بگیرند و نقشه عمومى را اجرا کنند. این تنها راه کمک به مردم زلزله زده و به عقب راندن اوباشان فاسد اسلامی و تامین اراده و کنترل مردم بر زندگیشان است.

این حرکتی انسانی در پاسخ به مصائب مردم و راه اعمال کنترل آنها بر زندگیشان است.