گارد آزادی راهی برای نجات

اعظم کم گویان

اعلام موجودیت، فعالیت وعملیات قدرتمند اخیر گارد آزادی، توجه دوستان و دشمنان آزادی و نجات مردم را به خود جلب کرده است. در مورد حکمت ایجاد گارد آزادی بحث، سوال، نظر و ابهامات طرح می شوند. آیا ضرورت گارد آزادی مربوط به قبل یا بعد از سقوط جمهوری اسلامی است؟ چرا باید از هم اکنون با پتانسیل نظامی ظاهر شد؟ و ...

هدف از گارد آزادی تنها بحث پتانسیل ابراز وجود نظامی در مقابل جمهوری اسلامی نیست. بحث ممانعت از جنگ دیگری است که در پروسه سرنگونی جمهوری اسلامی و یا بعد از آن از جانب باز ماندگان جمهوری اسلامی و دارو دسته های قومی و گانگسترهای سیاسی میتواند به مردم و به جامعه تحمیل شود. دو مسئله مطرح است: اول سرنگونی جمهوری اسلامی است. سرنگونی رژیم اسلامی یک آرزو و خواست جدی توده های مردم ایران است و ما تمام تلاش مان را در این راه بکار میگیریم. دوم اینکه بعد از سرنگونی و در پروسه سرنگونی تضمین کنیم که جامعه عراقیزه نمیشود، مدنیت جامعه بجای خود باقی خواهد ماند و مردم امکان انتخاب آزاد و آگاه نظام حکومتی و اعمال اراده خود را خواهند داشت.

اگر جمهوری اسلامی را سرنگون نکنیم، احتمال اینکه اوضاع از آنچه که هست بدتر شود، به مراتب بیشتر است. امروزخطر عراقیزه شدن جامعه ایران حول "بحران هسته ای" جدی تر شده است، فردا فلاکت اقتصادی دامن مردم را در ابعاد وسیع می گیرد. گارد آزادی این وظیفه حیاتی را دارد که چه در تهران و اصفهان و شیراز و سنندج و چه در مشهد تضمین کند که در پروسه سرنگونی جمهوری اسلامی و بعد از آن امنیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مردم بدست دارو دسته های قومی، اسلامی، یا گانگستر های سیاسی گروگان گرفته نمیشود، بنیاد های زندگی مدنی در جامعه از هم پاشیده نمیشوند و صحنه هائی را که در عراق کنونی میبینیم در ابعاد به مراتب وحشتناکتر تکرار نمیشوند. گارد آزادی باید پایه و عناصر قدرت لازم برای جلوگیری از این سناریو محتمل و فوق العاده خطرناک را فراهم کند. گارد آزادی راهی برای نجات از این وضعیت سیاه و بلبشوی محتمل که دامنگیر جامعه خواهد شد، می باشد.

نتیجتا از این لحاظ گارد آزادی، چه در کردستان و چه در خارج کردستان، جزء اساسی رو در روئی با خطر سناریو سیاه و یک سیاست انتگره با سیاست کنترل محل کار و زیست مردم است. در این متن مهم این است که مردم از طریق اتحاد حول واحدهای گارد آزادی هر گونه امکان و فرجه ای را از دستجات تروریستی اسلامی و باندهای فاشیست قومی برای تحرکات و تحریکات و بسیج نیروهای سیاه بگیرند. این سازماندهی دفاع از مدنیت جامعه ممکن است که در مراحل بعدی توسعه شبکه های خود، به عنوان یک نیروی بازدارنده مسلح هم بشوند. در این رابطه حزب حکمتیست و فرماندهی گارد آزادی آماده هر گونه کمک و ارائه رهنمود است.

وقتی از کنترل محلات صحبت میکنیم منظوراین است که مردم بخصوص جوانان اراده خود را بر مقدرات زندگی خود در محله اعمال می کنند. منظورمان این است که این ارزشهای فکری و سیاسی آنهاست که بر فضای محلات تاثیر دارد. این کار هوشیاری مردم را بالا می برد و از فعالیت دار و دسته های اسلامی، قومی و گانگستر های سیاسی و انواع سازماندهندگان گروههای تروریستی انتحاری برای ارعاب و در نتیجه تحمیل خود بر مردم جلوگیری می کند. گارد آزادی مانع مهمی در جلوگیری از تسلط فضای یاس و استیصال و عامل و نیروی موثری در مقابل ارعاب و زور گوئی و تعدی به امنیت مردم است.

در نتیجه گارد آزادی و واحد های آن باید از هم اکنون ایجاد شوند، قدرتمند شوند، گسترش یابند و مهمتر از همه اینکه باید به اهمیت جایگاه خود واقف باشند. نمونه ای که میلیتاریسم و دخالتگری آمریکا در عراق تولید کرده است، به اندازه کافی تعجیل در امر راه اندازی و تشکیل گارد آزادی را در سراسر ایران، توضیح میدهد.

گارد آزادی نیروی جدیدی است با الگوها و استانداردهای انسانی و آزادیخواهانه و منطبق با منطق زندگی و کار مردم و بویژه طبقه کارگر و مردم زحمتکش. این راه حل ما کمونیستها و راه حفظ اتحاد و شیرازه مدنیت جامعه در دنیائی است که منادیان دکترین نظم نوین و سیاست ضربه پیشگیرانه با آن کابوس ترور و رعب و وحشت و قتل عام و لت و پار کردن شهروندان را به بخشی از اخبار و سیر زندگی "روزمره" تبدیل کرده اند. ما میخواهیم با تشکیل و گسترش گارد آزادی اعلام کنیم که مرعوب ترور نخواهیم شد و نخواهند توانست ما را به زندگی در دنیای جنایت و آدمکشی دستجات پاکسازیهای قومی و اسلامی و نیروهای سناریو سیاه و مهره های نظم نوین و "ضربه پیشگیرانه" دولت آمریکا عادت دهند. با بالا رفتن تب و تاب اعتراض عمومی و شدت گرفتن بحران مناسبات جمهوری اسلامی و غرب و آمریکا ، واحدهای گارد آزادی، باید از درون شهرها و از درون مردم بجوشد و امنیت مردم و جامعه را تضمین کند.

به گارد آزادی بپیوندید!