اعظم کم گویان
ما زنان زیادیم اما در سایه بسر می بریم و نادیده گرفته می شویم. در بین فقرا بیسوادها کارگران پناهجویان و محرومان ما بیشترین ها هستیم.
ما زنانی هستیم که برای مسکن برای نان و برای آزادی گرسنه ایم و عطش داریم.
ما تشنه آب تمیز خنده عشق و سواد هستیم.
ما با منطق و طنز بقا یافته ایم.
ما جلوی رسوم زن ستیز و ارتجاع مذاهب ایستاده ایم.
ما زنان با صداهای خفه شده در گلو و قلب های گریان اما می ایستیم و نه می گوئیم.
در قلب ما نباید دین و مذهب و سنت و ارتجاع راه بیابند.
ما نمی گذاریم مرگ از ما قربانی بگیرد.
ما می خواهیم مادران آبستن خوبیها در قرن حاضر باشیم.
همه موضوعات و مسائل به ما مربوطند.
ما سکوت را شکسته ایم صبر و شکیبایی را کنار گذاشته ایم ومی خواهیم به این تاریخ که ما را زیردست و بی قدرت و بی اختیار نگه داشته است پایان بدهیم.
ما نیرویی هستیم که صبرش به سر رسیده است ودیگر نمی تواند منتظر بماند.
ما می خواهیم آسمان زندگی همه را آبی و شفاف کنیم. رفاه و برابری و رهایی همیشگی را بیاوریم.
ما می خواهیم زخمها را التیام بدهیم. زندانیها را آزاد کنیم. حرمت و تمامیت انسان را اساس جامعه قرار دهیم.
ما می خواهیم معشوق ها را به عشاق بازگردانیم.
در کار و خلاقیت آزاد و برابر و منصف باشیم.
ما می خواهیم قلب هایمان خانه هایمان و سرزمین هایمان به روی همگان باز باشد و همه جا خنده و دلسوزی و جشن و رقص در فضا موج بزند و بهشت را همین امروز و همینجا برقرار کنیم.
ما همه اینها را با مردان عاشق آزادی و دلسوز رهایی زن- به واقعیت وبه مال خودمان و به خط مشی و به تاریخ و قابل دسترس برای همه خواهیم کرد. ما قشر کوچکی از زنان که دودستی به حفظ سیسنم ستمگر و زن ستیز حاکم چسبیده اند را از خود نمی دانیم.
ما دنیا را تغییر خواهیم داد.